Máme 2 squashové kurty, půjčovnu raket a squashového vybavení, squashovou ligu a umíme vám najít vhodného sparingpartnera.

Squash

cena za pronájem kurtu na 30 / 60 minut 8:00 - 15:00 15:00 - 20:00
pondělí - neděle 100 Kč / 160 Kč 140 Kč / 240 Kč
pondělí - neděle (student*) 80 Kč / 120 Kč 120 Kč / 200 Kč
půjčovna pondělí - neděle
půjčení rakety 30 Kč
půjčení míčku 10 Kč
půjčení obuvi 40 Kč

 

Všechny ceny jsou uvedeny včetně DPH a jsou platné od 1. 12. 2019.

*Studentskou slevu mohou uplatnit pouze studenti od 15 do 26 let věku, kteří se prokážou platným dokladem o studiu (potvrzení o studiu, ISIC apod.).

 Více info v ceníku

Obecná pravidla

  • Squash je hra pro dva hráče, z nichž každý používá specifickou raketu a míč. Hraje se na kurtu vybudovaném o rozměrech specifikovaných WSF.

Skóre

  • Zápas se hraje na tři nebo pět vítězných setů. Set vyhrává hráč, který dosáhne 9 bodů a soupeř má minimálně o dva body méně. V případě stavu 8 - 8 před odehráním dalšího podání volí přijímající zda se bude pokračovat do 9 (nastavení o jeden) nebo do 10 (nastavení o dva) při rozdílu dvou bodů. Přijímající musí v obou případech jasně označit svoji volbu markerovi, hlavnímu rozhodčímu a svému protihráči.
  • Marker musí ohlásit podle potřeby buď "nastaveno o jeden" nebo "nastaveno o dva" před tím než bude hra pokračovat.
  • Marker hlásí "setbol", aby oznámil, že podávající potřebuje jeden bod k tomu, aby vyhrál právě probíhající set, nebo "mečbol", aby oznámil, že podávající potřebuje jeden bod k tomu, aby vyhrál zápas.

Body

  • Body může získat pouze podávající. Vyhraje-li Úder podávající, získá bod; vyhraje-li přijímající získává právo podání.

Podání

  • Právo prvního podání se rozhodne roztočením rakety. Podávající pak podává tak dlouho, dokud neprohraje Úder a podávajícím se stane jeho protihráč. Tento postup pokračuje celý zápas. Při zahájení druhého a každého následujícího setu podává jako první vítěz předchozího setu.
  • Na začátku každého setu a při každé změně podávajícího má podávající volbu podání z jednoho z políí. Zůstane-li pak na podání, musí po každém podání střídat pole. Skončí-li výměna novým míčem, podává opět ze stejného pole.
  • Podávající stojí při podání v poli pro podaní. Pře dtím, než je míček odpálen, musí být spuštěn nebo vyhozen a nesmí narazit do stěn, podlahy, stropu ani žádného jiného objektu. Míček musí být podáván přímo na čelní stěnu mezi dělící a autovou čáru tak, aby po odrazu, pokud není zahrán z voleje, zasáhl podlahu uvnitř čtvrtiny hřiště protilehlé poli podání.
  • Pokud podávající hráč, který míček spustil nebo vyhodil, neučinil pokus jej zasáhnout, může podání opakovat.

Špatné podání

  • Podávající ztratí podání a prohraje Úder, když se míček po vyhození nebo spuštění dotkne stěny, podlahy, stropu nebo jakéhokoliv objektu visícího ze stropu předtím, než je podán. Hlásí se "Chyba" - "Fault"; dále v případě, že podávající v okamžiku zasažení míčku nemá alespoň část jedné nohy v kontaktu s podlahou uvnitř pole podání a ta se nedotýká čáry pole podání. Hlásí se "Chyba" - "Fault". A dále v případě, že podávající učiní pokus rozehrát, ale nepodař0í se mu míček zasáhnout. Hlásí se - "Není nahoře" - "Not up". A dále v těchto případech:
  • Míček není zasažen správně. Hlásí se - "Není nahoře" - "Not up".
  • Míček je podán do autu. - Hlásí se "Aut" - " Out".
  • Míček je podán na některou část kurtu před čelní stěnou. - Hlásí se "Chyba" - "Fault"
  • Míček je podán na nebo pod dělící čáru - Hlásí se "Chyba" - "Fault", je-li to nad desku a -"Dole" -"Down" , je-li to na nebo pod desku.
  • První dopad míčku, pokud nebyl přijímajícím zahrán z voleje, je na podlahu, na nebo před středovou čáru ve čtvrtině protilehlé poli podávajícího.
  • Po té, co byl míček podán a předtím, než dopadne více než jednou na podlahu a předtím, než je zasažen přijímajícím, se dotkne podávajícího nebo části jeho oděvu. - Hlásí se "Dole" - "Down".
  • Podávající nesmí podávat, dokud marker nedokončí ohlášení skóre.

Hra

  • Poté, co bylo provedeno dobré podání, hráči střídavě vracejí míček, dokud nedojde k tomu, že se jednomu dobrý return nepodaří, míček jinak přestane být ve hře v souladu s pravidly nebo hlášením markera nebo hlavního rozhodčího.

Dobrý návrat

  • Return (návrat míčku) je dobrý, pokud je míček předtím, než více než jednou dopadne na podlahu, správně vrácen hrajícím hráčem na čelní stěnu nad deskou, aniž se nejprve dotkne podlahy nebo kteréhokoliv části těla nebo oděvu hrajícího hráče nebo rakety protihráče a není zahrán do autu.
  • Za dobrý return se nepovažuje, když se míček dotkne desky předtím nebo potom, co zasáhne čelní stěnu a předtím, než dopadne na podlahu nebo, není-li raketa v hráčově ruce v okamžiku zasažení míčku.

Nový míček

Nový míček je nerozhodnutá výměna. Výměna, ohlednìě které se povolí nový míček, se nezapočítá a podávající podává opět ze stejného pole.

Zasažení protihráče míčkem

Zasáhne-li míček před dosažením čelní stěny protihráče hrajícího hráče či jeho oděv, míček přestane být ve hře a

  • hrající hráč Úder vyhraje, byl-li by return dobrý a míček by zasáhl čelní stěnu bez toho, aby se předtím dotkl některé stěny
  • byl-li by return dobrý, ale hrající hráč šel za míčkem a změnil směr nebo nechal míček proletět kolem sebe - v obou případech tak, že zasáhl míček po pravé straně svého těla, a míček jej po té minul po levé straně (nebo obrácenìě, pak bude ve všech případech povolen nový míček.